ÇAĞIN GİZLİ SATICILARI

ÇAĞIN GİZLİ SATICILARI: KÂHİNLER

“Kralın armağanını aldıktan sonra

Bir saray dönüşü verecek son soluğunu,

En sevgili dostları, yakınları yatağının

Ve sedirinin başında, ölmüş bulacaklar onu”

Dedi kâhin Nostradamus 141. Kehanetinde ve Fransız kralınından armağanını aldıktan sonra kapadı gözlerini hayata. Çizdiği horoskoplarla, yazdığı kehanetlerle dört yüz yılı aşkın bir süredir cismi olmasa da ismi hala bilinmekte. O’ndan önce de sonra da kâhinlik, birtakım ritüellerle gizli kodlar halinde kulaktan kulağa hep fısıldandı. Orta Asya’nın şamanları, Avrupa’nın cadıları ve postmodern dünyanın medyumları, falcıları geleceğimize dair muştular sattılar hep bize.

Giderek büyüyen bu gizli sektörün gizli satıcıları olarak da kâhinler karşımıza çıkıyor. Geçmişi ilkel dinlere kadar dayanan büyünün, falın ve astrolojinin, dinsel, sosyal ve kültürel değerlerinin yanında eskiden de ekonomik bir geçmişi vardı. Fakat artık günümüzde tamamen bir “meslek” haline gelmiş durumda. İnsanlara olmuş ve olacak olanla bağlantılı umut satan bu gizli satıcıların bazıları teknolojiyle bile uyum halindeler. İnternete girip falcı ya da büyücü diye arama yapmanız yeterli. İstemediğiniz kadar ilan karşınıza çıkıyor. Üstelik trajikomik bir şekilde bazılarının web siteleri reyting rekorları kırıyor, yirmi beş binin üzerinde hit alanları bile var. Hedef kitle ise büyük çoğunlukla kadınlar daha da doğrusu ev kadınları. Satılan umutlar ve vaatler ise falcının kazanç kapısı.

Kehanet Sektörünün Yeni Pazarlama Staretijisi

Eski toplumların inanç konuları arasında yer alan öğelerin, kolayca birer meta haline gelmiş olmasında kapitalist sistemin etkisi büyük. Bu sistem falı, büyüyü, totemi, fetişi meta haline getirerek, uygulayanı esnaf ve inananı da tüketici olarak tanımlamaya sebep oluyor.

Bu durumun farkına varan bazı işletmelerin başında, son yıllarda çok popüler olan kafeler geliyor. Bu kafeler müşteri çekebilmek ve kahve satışlarını arttırabilmek

için fal ile yeni bir pazarlama stratejisi geliştirdiler. Öncelikle kahve falıyla başlayan bu moda, tarot, el falı, su falı ve numeroloji gibi birçok kehanet yöntemlerini de içerisinde barındırmaya başladı. Basında da etik olup olmadığı bir hayli tartışılan bu kafelerin müşteri profili ise oldukça geniş. Görüştüğümüz falcılar da onlara bu düşlerin gerçekleşme vaadini sattıklarının farkındalar. Kahve fincanının fotoğrafı üzerinden olduğu kadar, canlı fal bakan siteler bile artık çok olağan.

Danışmanlık Hizmeti Mi Kehanet Satışı Mı?

Bu işi kendine “meslek” edinenler, kayıt altına alınamadıkları için ne kadar oldukları ve ne kadar kazandıkları belirsiz. Sadece tahmini yapılan hesaplara göre bu sektör, dünyada yıllık 700 milyar dolar ciroya sahip. Türkiye’de özellikle İstanbul’da patlayan fal kafe akımı yavaş yavaş diğer büyük kentlere de yayıldı.

Özellikle İstanbul’da bu kafelerin giderek artmasıyla Ağrı, Tunceli, Elazığ, Giresun gibi yerlerden falcılar transfer ediliyor. Siyasilerin sıraya girdiği ülkeler arası Vip hizmet veren falcıları es geçmeyelim. Tabiî ki bu sadece işin görünen yüzü bir de evinde fal bakanları hesaba katarsak ne kadar çok insanın bu “ hayal tacirleri”ne para yatırdığını az çok tahmin edebiliriz. Kanunlarda bu işin caydırıcı bir cezasının olmaması da bu kehanet satıcılarına cesaret veriyor; bunun en açık örneği danışmanlık hizmeti adı altında 150 Euro’lardan başlayan fiyatların konuşuluyor. Hatta astroloji eğitimi ile medyumluk eğitimleri, üniversite onaylı ve de e-devlette görünen sertifikalısına kadar ne ararsanız var. Evinde fal bakan hatta büyü yapan medyumların daimi müşterileri arasında ise futbolcular, mankenler, şarkıcılar ve iş adamlarına kadar her kesimden insanın olması oldukça dikkat çekici.

13. Yüzyılın Haberleşme Kurabiyeleri Şimdinin Reklam Mecrası

ABD,Kanada ve Avrupa'da Çin lokantalarında yemek sonrası verilen ve içinden küçük kâğıtlara yazılmış falların çıktığı şans kurabiyeleri (Fortune Cookies) artık promosyon, reklam ve kişisel mesajlar için de kullanılıyor. Onların yakınına dilek tatlıları da eklendiğini düşürsek umut en büyük pazarlama aracı.
Firmalar için ilginç bir reklam mecrası olan kurabiyelerin içine konulan kâğıtlarla ilan, duyuru ve reklam yapılabildiği gibi evlenme teklifi, terfi duyurusu gibi kişisel mesajlarda verilebiliyor. Yurtdışında imal edilen kurabiyeler ambalajı açılmadığı takdirde dokuz ay kullanılabiliyor. İçinde hayvansal gıda, katkı maddeleri ve yağ içermediklerinden vejeteryanlar, veganlar dâhil herkese hitap ediyor.
Şans kurabiyelerinin geçmişi 13. yüzyılda Çin'in Moğollar tarafından istila dönemine kadar dayanıyor. Çin ordusunun haberleşme için kullandığı kurabiyeler şimdi promosyon sektörü için yeni bir mecra durumunda. Bir taneden milyonlarca adede kadar sipariş verilebiliyor. Cav Food Ltd. firması tarafından getirilen kurabiyelerin fiyatı sipariş ve grafik tasarımına göre 30 Yeni cent 'tan başlıyor.
Ebced Hesabı

Eskilerin "hisâb el-cümel" dedikleri ebced hesabı Arap alfabesindeki her harfe bir sayı değeri vermek ve bir kelimeyi oluşturan harflerin toplam sayı değerini, anlatılmak istenen bir olayın tarihine denk düşürmektir. Ebced hesabıyla belirli bir tarihi anlatan kelimelere veya satırlara baktığımızda karşımızda herhangi bir rakam göremeyiz. Ancak kelime veya satırın her harfinin sayı değerini birbiriyle toplaya toplaya sonucu bulmamız gerekir. Bu sistemde harflerin sayısal değerleri Arap alfabesindeki sıraya göre değil, İbranice ve Süryanice'deki sıralamaya göredir.

Ebced hesabının Türk İslam kültüründe önemli bir yeri vardır. Bu gün İstanbul’un birçok köşesinde gördüğümüz tarihi çeşme, cami, medrese, kale ve medreselerin çoğunda yazılan satırları ebced hesabıyla okuduğumuzda yapılış tarihlerini elde edebiliriz. Bunun dışında divan edebiyatında da şairler bu sistemi kullanarak şiirlerinde önemli olaylara ve kişilere de tarih düşmüşlerdir. Yine yazılan divanlara ebced hesabıyla bakarak fal da bakılmıştır.

Büyücülerin Piri Cadılar

Eski Yunan'da Hemeros da cadılardan söz etmiştir. O çağda bilinen en ünlü cadı Medea'dır. Romalı şair Horatius "Satirae" adlı eserinde mezarlıkta buluşan iki cadının yaptıklarını uzun uzun anlatır. Daha sonraki yüzyıllarda ise cadı söylentileri giderek artar. Bunda şeytanın tanrı kadar güçlü olduğunu savunan Dualist görüşün de yaygınlaşması etkin bir rol oynamış olabilir. Böylece XIV. yy. da cadılar yakılmadıkça içlerinden şeytanın çıkarılması mümkün olmayan günahkârlar sayılmışlardır. Bu kadınlar engizisyon mahkemelerinde yargılanmışlardır. Bu devirlerde insanlar, cadıların cuma geceleri mezarlıklar da şeytanla buluştuklarına zehirli otlar, hayvan ve insan cesetlerinin bazı parçalarıyla büyü yaptıklarına, şeytana taptıklarına ve istedikleri kişinin balmumundan yaptıkları tasvirini yakarak o kişiyi öldürdüklerine inanırlardı.

ÜZERIMDE BÜYÜ VARMI HATTI
05.. … .. ..
Sabah 11:00'den akşam 22:00'a kadar
“Adınız, Ana Adınız, Doğum tarihiniz, Meslek ve Aradığınız İl”
Bu bilgileri kısa sms mesaj olarak gönderip ertesi gün arayıp sonucunu alabilirsiniz.
Eğer üzerinizde büyü yada nazar çıkar ise bu konuda yardım alabilirsiniz.
Namaz vakitleri aramayınız perşembe 14:00’e kadar arayabilirsiniz..
Yoğun bir görüşme trafiğinin izin verdiği ölçüde sizinle Ahmet Efendi görüşebilir.

( İnternette bulduğum bir büyücünün web sayfasından alıntıladım, isim değiştirilmiştir)