Eğitimcinin Yol Haritası

Eğitimcinin Yol Haritası ( Hızlandırılmış Yoğun Eğitimcinin Eğitimi)  

Amaç ve Öğrenim Hedefleri: Katılımcılara, eğitim ve sunuşlarında amaçladıklarını gerçekleştirebilmeleri için gerekli olan metot ve araçları uygun ve etkili bir biçimde kullanmalarına yönelik bilgilerin uygulamalı olarak aktarılması.

Hedeflenen çıktılar: Eğitim kitapçığı +  yazılı ve görsel dokumanlar

Katılımcı profili ve ön beklenti düzeyi: Eğitim becerileri konusunda güven ve yetkinlik kazanmaya ihtiyacı olan kurum içi ve kurum dışı eğitim veren eğitimciler, süreç liderleri

Uygulamalı Sınıf İçi Katılımcı sayısı: 7-10 kişilik gruplar için 3 gün / 8-12 kişi üzeri gurıplar 4 gün 

Online Süre: Online sürede katılımcılar eğitim uygulamaları için yapacakları çalışmaları ofline yapacaklardır. Bu nedenle ğitimin on line süresi 15 saat  ve Her gün 4-4.5 saat gibi düşünülmelidir. Bunların dısında katılımcılar yine 3/ 4  gün boyunca eğitimdeymiş gibi düşünerek ekstra plan yapmamalıdırlar.   

İçerik Detayları:

Öğrenme Kavramı

  • Öğrenmenin Temelleri
  • Nasıl ve Niçin Öğreniriz
  • Dijital Çağda Öğrenme 
  • Online - Uzaktan - Sınıfiçi Öğrenme / Öğretme Sistemleri 

Eğitmenin Temel Nitelikleri/Kişisel Donanım 
Eğitimciliğe Hazırlık 

  • Değişim ve İletişimin Zihinsel Boyutları
  • Algı Yönetimi ve Stratejik Düşünce Yöntemleri
  • Bir Yönetim Modeli Olarak Eğitim Koçluğu
  • Katılımcı Eğitim Sürecinin İzlenmesi
  • Eğitim İhtiyaçlarının Analizi-Homojen Olmayan Gruplarda Seviye Belirleme
  • Motive Edici Geribildirim Verebilme ( Özellikle Performans Sistemleri İçin)
  • Başarının Bakış Açısı Seçenekleri

Hazır /Standart Eğitimlerin İçselleştirilmesi Ve Adaptasyon Süreci 

  • Sınıf İçi Eğitim- Online Eğitim - Uzaktan Eğitim Yapıları Eğitim Dinamikleri
  • Yetişkin Eğitimi
  • Öğrenme Tarzlarının Belirlenmesi
  • Eğitim Yöntemleri
  • Sınıf İçi Eğitim- Online Eğitim - Uzaktan Eğitim Yapıları 
  • İçerik Destekleyici Materyal Geliştirme Yöntemleri
  • Eğitime Yaklaşım Ve Eğitim Felsefesi
  • İletişim Becerileri

Online - Uzaktan- Sınıfiçi  Eğitimde Etkili Sunuş Becerileri

  • Duruş - Hareket – İfade
  • Beden Dili Jest ve Mimiklerin Kullanımı
  • Altın Kurallar
  • Ön Hazırlık-Son Hazırlık
  • Uyum Sağlama
  • Başlama – Bitirme
  • Etkili ve İkna Edici Bir Program Nasıl Hazırlanır?
  • Etkili Ses Nefes Kullanımı
  • Etkili Konuşma ve Diksiyon
  • Beden Dili

Uzaktan- Online - Sınıfiçi Eğitimde Eğitimcinin Sahne Performansı - Eğitimi/Programı Uygulama Becerileri

  • Yapı Taşlarını Yerleştirme
  • Dikkatleri Canlı Tutma Yöntemleri
  • Tarz - İçerik - İzleyicilerin Katılımını Sağlama
  • Görsel Malzeme Kullanımı
  • Gruba Göre Salon Düzeni
  • Soru-Cevap Teknikleri
  • Zorlayıcı Sorularla Baş Etme Yöntemleri
  • Grup Sunumları Konularının Belirlenmesi

Eğitim Hedeflerinin İş Hedeflerine Uygunluğunun Belirlenmesi Yeni Eğitim AR-GE Süreci

  • Veri Toplama
  • Veri Analizi, Değerlendirme ve Yorumlama Süreci

Eğitim Dokümanlarının Hazırlanması Süreci Yönetimi Eğitim Tasarımı

  • Sınıf İçi Eğitim- Online Eğitim - Uzaktan Eğitim Hedeflerinin Belirlenmesi
  • Eğitim Yönteminin Seçimi
  • Eğitimin Tasarlanması
  • Eğitim Planının Oluşturulması
  • Eğitim Hedeflerini Oluşturma

Eğitimin Uygulanma Süreci Ve Yönetimi 

  • Sınıf İçi Eğitim- Online Eğitim - Uzaktan Eğitim Açılışı, Anlatma/Aktarma Yöntemleri, Aralar, Katılanların Teşviki
  • Aktif Öğrenme Atmosferinin Yaratılması
  • Tanışma, Isınma, Oyunlar
  • Rahatlama ve Gevşeme Egzersizleri
  • Buz Kırıcılar
  • Güven Oyunları
  • Zor Kişilerle İletişim
  • Yaşayarak/Deneyimleyerek Öğrenme-Öğretme
  • Grup Eğitimi/Birey Eğitimi
  • Eğitimde Grup Çalışması
  • Olası Problemlerin Çözümü

Eğitimi Kapatma 
Genel Değerlendirme