Öfkeli Müşterilerle İletişim ve Duygu Yönetimi

Öfkeli Müşterilerle İletişim ve Duygu Yönetimi

Amaç ve Öğrenim Hedefleri: Çalışanların öfkeli müşterilerin duygularını anlama, olumsuz duyguları olumlu yöne çevirebilme, duygularla başa çıkma becerilerinİ geliştirmek.

 Hedeflenen çıktılar: Eğitim kitapçığı +  yazılı ve görsel dokumanlar

Katılımcı profili ve ön beklenti düzeyi: Call Center Çalışanları

Katılımcı sayısı: 7-20 kişilik gruplar

Uygulamalı Sınıf İçi Süre: 1-2 Gün

Online Süre: 8 Saat 

İçerik Detayları:

  • Birey İçin Duygu Yönetimi Ve Kendimizi Sakinleştirme
  • Duygunun Beynimizde Ve Hayatımızda Oluşum Süreci
  • Duygularımızı Etkileyen Deneyimler (Klasik Şartlanma, Operant Şartlanma Ve Model Alma)
  • Olumlu ve Olumsuz Duyguların Mesajları
  • Duygular Yaşanırken Bedende Meydana Gelen Psikolojik ve Fizyolojik Değişiklikleri Fark Etmek
  • Düşünceler Yoluyla Oluşan Olumsuz Duygularla Başa Çıkma Yöntemleri
  • Zihin İçi Konuşmalardaki Düşünme Hatalarını Bulma Yöntemleri
  • Olumsuz Duyguların Etkisini Azaltma Yöntemleri
  • Beynimizdeki İç Konuşmalardaki Ses Niteliklerini Beyindeki İmgeleri Doğru Konumlandırma ve
  • Anlamları Genişletmek
  • Olumsuz Zihin İçi Konuşmaların, Olumlama Cümleleri İle Nasıl Değiştirileceğini Öğrenmek
  • Seçim Yapmak-Olumsuz Duygular Karşısındaki Davranış Seçenekleri
  • Seçim Yapmak-Davranış Seçeneklerinin Avantaj Ve Dezavantajlarını Öğrenmek
  • Olumsuz Duyguları İçe Atmadan ve İma Etmeden Doğru İfade Etmenin Yollarını Öğrenmek;
  • Duygu İfadesinde 4D Modelini Uygulamalarıyla Tanımak
  • Yaşanmış Deneyimlerle Oluşmuş Olumsuz Duyguları Çözebilmek İçin; Olumsuz Duyguların
  • Bedendeki Yerlerini Bulmak, Niteliklerini Fark Etmek ve Değiştirmeyi Öğrenmek
  • Olumsuz Duyguların Sonucunda Oluşabilecek Saldırganlık Davranışı İle Nasıl Başa Çıkılacağını
  • Uygulamalarıyla Öğrenmek
  • Olumlu Duyguları Artırmak İçin; Rahatlık, Özgüven, Neşe, Huzur Ve Umut Duygularını Artırma
  • Egzersizlerini Uygulamalarıyla Öğrenmek
  • Olumsuz Duygularla Başa Çıkmak İçin Çözüm Önerileri Geliştirmek Ve Bireysel Gelişim Planını Hazırlamak
  • Kızgın Müşterilerin Öfkelerini Yönetmek
  • Müşteri Çeşitleri
  • Müşteri Neler Bekler?
  • Müşterileri Kızdıran İfadeler
  • Neden Kızarlar? Nelere Kızarlar?
  • Ne Söylersek Kızdırmayız?
  • Kızgın Müşterilere Karşı Ne Yapalım?
  • Sakinleştirme Tekniği
  • Yapılacaklar -Yapılmayacaklar
  • Yetkili Biriyle Görüşmek İstiyorsa
  • Şimdi De Bana Hakaret Ediyor/Kişisel Algılamama
  • Sonra Gelen Müşteri
  • Suçu Ne - Ne Yapmak Gerek
  • Telefonda Etkin Müşteri Hizmetinin Temel Kuralları
  • Öncelikler
  • Aceleye Getirmek
  • Dostça Davranmamak
  • Meşgul Olmak
  • Jargon Kullanmak
  • Teşekkürün Önemi
  • Telefonda Havayı Yumuşatmak
  • Negatifi durumu pozitife çevirek görüşmeyi sonlandırmak