

Eğitimcinin Yol Haritası ( Hızlandırılmış Yoğun Eğitimcinin Eğitimi)
Amaç ve Öğrenim Hedefleri: Katılımcılara, eğitim ve sunuşlarında amaçladıklarını gerçekleştirebilmeleri için gerekli olan metot ve araçları uygun ve etkili bir biçimde kullanmalarına yönelik bilgilerin uygulamalı olarak aktarılması.
Hedeflenen çıktılar: Eğitim kitapçığı + yazılı ve görsel dokumanlar
Katılımcı profili ve ön beklenti düzeyi: Eğitim becerileri konusunda güven ve yetkinlik kazanmaya ihtiyacı olan kurum içi ve kurum dışı eğitim veren eğitimciler, süreç liderleri
Uygulamalı Sınıf İçi Katılımcı sayısı: 7-10 kişilik gruplar için 3 gün / 8-12 kişi üzeri gurıplar 4 gün
Online Süre: Online sürede katılımcılar eğitim uygulamaları için yapacakları çalışmaları ofline yapacaklardır. Bu nedenle ğitimin on line süresi 15 saat ve Her gün 4-4.5 saat gibi düşünülmelidir. Bunların dısında katılımcılar yine 3/ 4 gün boyunca eğitimdeymiş gibi düşünerek ekstra plan yapmamalıdırlar.
İçerik Detayları:
Öğrenme Kavramı
- Öğrenmenin Temelleri
- Nasıl ve Niçin Öğreniriz
- Dijital Çağda Öğrenme
- Online - Uzaktan - Sınıfiçi Öğrenme / Öğretme Sistemleri
Eğitmenin Temel Nitelikleri/Kişisel Donanım
Eğitimciliğe Hazırlık
- Değişim ve İletişimin Zihinsel Boyutları
- Algı Yönetimi ve Stratejik Düşünce Yöntemleri
- Bir Yönetim Modeli Olarak Eğitim Koçluğu
- Katılımcı Eğitim Sürecinin İzlenmesi
- Eğitim İhtiyaçlarının Analizi-Homojen Olmayan Gruplarda Seviye Belirleme
- Motive Edici Geribildirim Verebilme ( Özellikle Performans Sistemleri İçin)
- Başarının Bakış Açısı Seçenekleri
Hazır /Standart Eğitimlerin İçselleştirilmesi Ve Adaptasyon Süreci
- Sınıf İçi Eğitim- Online Eğitim - Uzaktan Eğitim Yapıları Eğitim Dinamikleri
- Yetişkin Eğitimi
- Öğrenme Tarzlarının Belirlenmesi
- Eğitim Yöntemleri
- Sınıf İçi Eğitim- Online Eğitim - Uzaktan Eğitim Yapıları
- İçerik Destekleyici Materyal Geliştirme Yöntemleri
- Eğitime Yaklaşım Ve Eğitim Felsefesi
- İletişim Becerileri
Online - Uzaktan- Sınıfiçi Eğitimde Etkili Sunuş Becerileri
- Duruş - Hareket – İfade
- Beden Dili Jest ve Mimiklerin Kullanımı
- Altın Kurallar
- Ön Hazırlık-Son Hazırlık
- Uyum Sağlama
- Başlama – Bitirme
- Etkili ve İkna Edici Bir Program Nasıl Hazırlanır?
- Etkili Ses Nefes Kullanımı
- Etkili Konuşma ve Diksiyon
- Beden Dili
Uzaktan- Online - Sınıfiçi Eğitimde Eğitimcinin Sahne Performansı - Eğitimi/Programı Uygulama Becerileri
- Yapı Taşlarını Yerleştirme
- Dikkatleri Canlı Tutma Yöntemleri
- Tarz - İçerik - İzleyicilerin Katılımını Sağlama
- Görsel Malzeme Kullanımı
- Gruba Göre Salon Düzeni
- Soru-Cevap Teknikleri
- Zorlayıcı Sorularla Baş Etme Yöntemleri
- Grup Sunumları Konularının Belirlenmesi
Eğitim Hedeflerinin İş Hedeflerine Uygunluğunun Belirlenmesi Yeni Eğitim AR-GE Süreci
- Veri Toplama
- Veri Analizi, Değerlendirme ve Yorumlama Süreci
Eğitim Dokümanlarının Hazırlanması Süreci Yönetimi Eğitim Tasarımı
- Sınıf İçi Eğitim- Online Eğitim - Uzaktan Eğitim Hedeflerinin Belirlenmesi
- Eğitim Yönteminin Seçimi
- Eğitimin Tasarlanması
- Eğitim Planının Oluşturulması
- Eğitim Hedeflerini Oluşturma
Eğitimin Uygulanma Süreci Ve Yönetimi
- Sınıf İçi Eğitim- Online Eğitim - Uzaktan Eğitim Açılışı, Anlatma/Aktarma Yöntemleri, Aralar, Katılanların Teşviki
- Aktif Öğrenme Atmosferinin Yaratılması
- Tanışma, Isınma, Oyunlar
- Rahatlama ve Gevşeme Egzersizleri
- Buz Kırıcılar
- Güven Oyunları
- Zor Kişilerle İletişim
- Yaşayarak/Deneyimleyerek Öğrenme-Öğretme
- Grup Eğitimi/Birey Eğitimi
- Eğitimde Grup Çalışması
- Olası Problemlerin Çözümü
Eğitimi Kapatma
Genel Değerlendirme